Алла Тимчак -Sandplay терапевт, психолог

Алла Тимчак  -Sandplay терапевт, психолог

Вітаю вас на моєму блозі!Welcome to my blog!

Відкрита до співпраці з усіма, хто займається питаннями відповідального батьківства, підготовки до партнерських пологів,пропагуванням екологічного грудного вигодовування,раннім розвитком дитини, сімейним консультуванням./I am eager to cooperate with anyone who deals with issues related to responsible parenthood, partner birth preparation, promotion of ecological breastfeeding, early development of children and family counseling.

суботу, 13 жовтня 2012 р.

Тернопіль: вагітним варто гратися у піску, каже психолог




Аби дитя народилося здоровим, молода мама має себе правильно налаштувати. Розмови – замало. Потрібні заняття з психологом. І вони у пологовому - безкоштовні.
- Мені – 45. До пологів уже готується моя донька, - каже тернополянка Марія Муран. – Боюся за неї ще більше, ніж колись переживала за себе…
Жінка досі зі страхом згадує, як 22 років тому виношувала дитину, а потім важко її народжувала. Каже, що кілька останніх днів перед пологами проплакала, а повернувшись додому із пологового, постійно була у поганому настрої.
- Співчуваю пані Марії. Так, 20 років тому психологічній підготовці молодої матері до пологів приділяли недостатньо уваги, - каже перинатальний психолог Алла Тимчак. - Тепер – усе по-іншому.
Жінкам потрібна різна допомога
Алла Тимчак 14 років консультує жінок індивідуально, проводить сімейні та групові заняття. Надає психологічну підтримку під час вагітності, пологів та у післяпологовий період.
- Коли ми лише починали запроваджувати програми підготовки до партнерських пологів, на заняття просто приходили вагітні зі своїми чоловіками, - каже вона. – Усі сідали в коло. Ми разом спілкувалися, дивилися спеціальні фільми. Згодом почали практикувати арт-терапію - терапію мистецтвом.
Тепер цим терміном, як каже психолог, позначають усі види занять творчістю, які проводять фахівці у лікарнях з діагностичною та терапевтичною метою.
- Нині підхід до роботи з вагітними змінився, - продовжує психолог. – Працюючи у відділенні патології, я помітила, що одна група жінок готова до традиційного сприйняття матеріалу, інша – почувається під час таких занять тривожно. Тож потрібно проводити психодіагностику, індивідуальні заняття.

Тому тепер формують різні групи підготовки до пологів. Для жінок, які практично здорові та очікують дитину у комфортному середовищі, - одні. Для майбутніх мам, психоемоційний стан яких слід гармонізувати, - інші.
Допомагає лише піскотерапія
Дев'ять місяців для того природа і дає, щоб жінка весь цей період стежила за своїм фізичним здоров'ям, відвідуючи лікаря-гінеколога, терапевта, кардіолога тощо, а також - за своїми психоемоційними станами. Велика ймовірність, що вагітність пройде без особливих проблем, якщо жінка себе правильно на це налаштує.

- Звісно, є різниця, якщо дитину чекає жінка, яку підтримують чоловік і родина, і жінка, яка почувається одинокою впродовж вагітності, - визнає Алла Тимчак. – У таких випадках ми підбираємо різні програми.
Рідко, але трапляється, коли вагітну надто часто переслідують нав’язливі думки, страхи, які не мають під собою реального підґрунтя, тобто фобії. Якось лікар-гінеколог направила до психолога вагітну, яка не могла пояснити свого стану. Після бесіди психолог порадила вагітній проконсультуватися у психотерапевта або психіатра. Утім, психіатр сказав, що усунути подібні стани під час вагітності – складно, бо без ліків не обійтися, а жінкам в очікуванні вживати такі препарати не бажано.
- Саме таким, як ця пацієнтка, можна запропонувати відвідувати індивідуальні заняття з піскової терапії, - пояснює психолог. – Цей метод дає унікальну можливість пізнавати свій внутрішній світ за допомогою піску, великої кількості мініатюрних фігурок і відчуття свободи та безпеки, захищеного простору, які прагне створити психолог для своїх клієнтів.
Наша співрозмовниця вже переконалася, що цей метод є дійсно ефективним. Однак все врешті залежить від того, наскільки відповідальною є сама вагітна. Та пацієнтка приймала гомеопатичні ліки, які приписав їй психотерапевт, і раз в тиждень протягом усієї вагітності приходила на індивідуальні консультації до психолога. Пологи у неї минули нормально, із застосуванням мінімуму медикаментів. Дитинка здорова.
Усі заняття - безкоштовні
Заняття із психологом, як каже пані Тимчак, – добровільна справа.
- Арт-терапію, музикотерапію, казкотерапію чи піскову терапію пропонують, зважаючи на покази. Ми нічого жінкам не нав’язуємо, - продовжує психолог. – Я просто приходжу у палату, де жінки лежать на так званому збереженні, і кажу: "Якщо хтось бажає, можете відвідати заняття з арт-терапії. Коротко пояснюю, що це таке". Прийти до нас можуть і жінки, які просто стоять на обліку. Їм кажуть про це дільничні гінекологи.
Дехто до психолога приходить за порадою подруг, знайомих. Сеанси є як індивідуальними, так і груповими. Різні вони і за тривалістю. Наприклад, індивідуальне заняття із піскової терапії - 50 хвилин. Групова арт-терапія, в якій беруть участь 8-10 вагітних, може тривати і довше. Причому всі ці заняття у робочий час психолога – безкоштовні для жінок.
- Іноді майбутні мами у патології лежать по кілька місяців, - додає психолог. – Зберігати увесь цей час спокій і нормальний психоемоційний стан – важко. Для цього насамперед і потрібна наша допомога. Окрім того, саме арт-терапія та піскова терапія показана жінкам, які свого часу втратили немовля. Їм перед новими пологами я дуже рекомендую пройти кілька занять із психологом.
До речі, на заняттях із жінками психолог говорить і про період, що настає після пологів. Розповідає їм що таке материнська меланхолія, післяпологова депресія.
- Часто чую від жінок після такого заняття: "Ой, а у мене такий стан був після перших пологів. Мені соромно було комусь про це розповідати…", - пригадує психолог. - Тому у разі виникнення подібних проблем, жінки знають, що потрібно звертатися за допомогою. Буває, жінка спершу приходить на групове заняття, а потім просить, аби я з нею попрацювала індивідуально. Сам-на-сам їй просто легше говорити про якісь особистісні проблеми.
Із висновками не поспішають
Під час арт-терапії психолог працює за двома основним програмами: "Позитивний план пологів" і "Образ дитини". Якщо є відразу кілька жінок, які проявляють тривожність у поведінці, мають страхи – перед пологами, білими халатами тощо, Алла Тимчак підбирає для них інші програми. Причому вагітні можуть обирати, чим саме вони займатимуться. Хтось малює, комусь подобається ліпити з пластиліну, інші, наприклад, – вчаться робити ляльки-мотанки. Причому не йдеться про створення шедевру. Головне – аби жінка цілком виразила в цій роботі свої почуття, переживання.

- Піскова терапія підходить також і для групової роботи, - продовжує психолог. – Причому нічого не проголошую "на публіку". Індивідуальні консультації, якщо є така необхідність, відбуваються після групового заняття.
Часто через створені у піску картини вагітні "розповідають" про такі проблеми, які словами описати не можуть. Психолог бере це все до уваги, але з висновками не поспішає.
- Якось на арт-терапію прийшла жінка, яка все малювала чорним олівцем, - пригадує Алла Тимчак. – Можна було подумати, що такий вибір спричинений якоюсь трагедією, серйозною проблемою. Однак виявилося, що майбутня мама – художник-графік і їй просто подобається малювати чорним олівцем.
Аби докопатися до причини проблем, поряд з психодіагностикою, психологи проводять бесіди. Алла Тимчак погоджується, що наявність духівника – ідеальний варіант для будь-якої людини, яка потрапила в скруту. Утім, далеко не всі обирають цей спосіб зцілення душі.
- Дехто розповідає про себе стільки, що мусиш перебити. Адже тоді на груповому занятті інші жінки не можуть і слово вставити. Але є жінки, які не можуть проговорити свою проблему, - каже психолог. - Їм я рекомендую відвідати заняття з піскової терапії. Адже пісок – древній матеріал. Коли жінка бере його в руки, вона себе наче в дитинство повертає.
Найкращий час для примирення
Майбутні мами схильні поводитися, як діти. Їм хочеться, щоб їх хтось погладив, пригрів. Тому, на думку психолога, це – найкращий час для примирення з рідними.
- Знову стають дуже важливими стосунки вагітної із її матір'ю, - каже психолог. - Інколи на заняття "Школи материнства" вагітні приходять із мамами. Я це завжди заохочую.

При підготовці до партнерських пологів фахівці працюють і з чоловіками.
- Це дає не лише знання, а й допомагає подружжю підготуватися до майбутнього психологічно, - каже пані Тимчак. - До речі, я не схильна показувати під час занять фільми із процесом пологів. Багатьох такі зйомки травмують. Не всі жінки здатні спокійно таке переглядати. До того ж, на плівці – пологи іншої жінки. У вас вони можуть бути зовсім не такими…

До речі, наразі у перинатальному центрі триває ремонт. Незабаром там обладнають кабінет психолога, який відповідатиме всім найсучаснішим вимогам. Тоді вагітні зможуть отримувати ще якіснішу допомогу.
Довідка
Алла Тимчак - учасник міжнародного навчального проекту з Піскової терапії, пройшла курс за напрямком "Психодрама". Сертифікований консультант симптом-термального методу пізнання жіночої плідності, викладач програми Teen's Star.
Навчалася у міжнародних тренерів з США, Польщі, Німеччини, Росії. Сертифікований інструктор з підготовки до пологів, партнерських пологів, консультант з грудного вигодовування, практикуючий психолог-консультант, психолог у Клініці дружній до молоді.
Блог Алли Тимчак: motherfatherhood.blogspot.com. Як перинатальний психолог Обласного перинатального центру "Мати і дитина" приймає у кабінеті психолога (№6) на вул. Замковій, 10. Контактний телефон – 097-572-98-77.
Заняття "Школи материнства" та "Школи мами і тата": відділення патології - щодня об 11.00, кабінет психолога – середа, 13.30, п'ятниця, 17.30.
Оригінал статтї



1 коментар:

  1. Мені було боляче й розбите серце, коли сім місяців тому між мною та моїм чоловіком у моєму шлюбі сталася дуже велика проблема. настільки жахливий, що подав справу до суду на розлучення. він сказав, що більше ніколи не хоче залишатися зі мною і що більше не любить мене. Тож він зібрав речі з дому і змусив мене та моїх дітей пережити сильний біль. Я намагався всіма можливими способами повернути його, після довгих прохань, але безрезультатно. І він підтвердив, що прийняв рішення і більше ніколи не хоче мене бачити. Тож одного вечора, повертаючись з роботи, я зустрів свого старого друга, який шукав мого чоловіка. Тож я йому все пояснила, і він сказав мені, що єдиний спосіб повернути свого чоловіка — це відвідати чародійця, тому що він справді це теж зробив. Тому я ніколи не вірив у магію, але мені нічого не залишалося, як слідувати його пораді. Потім він дав мені адресу електронної пошти заклинателя, якого він відвідав. dralaba3000@gmail.com. Наступного ранку я надіслала електронного листа на адресу, яку він мені дав, і заклинатель запевнив мене, що я поверну свого чоловіка протягом наступних двох днів. Яке дивовижне твердження!! Я ніколи в це не повірив, тому він поговорив зі мною і сказав мені все, що я мав зробити. Потім я роблю їх без збільшення, тому наступні два дні, на диво, мій чоловік, який не дзвонив мені протягом останніх 7 місяців, дзвонив мені, щоб повідомити, що він повертається. Так дивно !! Тож він повернувся того ж дня, з великою любов’ю та радістю, і вибачився за свою помилку та біль, який він завдав мені та моїм дітям. Тоді з того дня наш зв’язок став міцнішим, ніж раніше, за допомогою чудового заклинателя. Тому я пораджу, якщо у вас виникнуть проблеми, зв’яжіться з доктором алаба на електронну адресу: dralaba3000@gmail.com або зв’яжіться з ним у WhatsApp та Viber за цим номером: +1(425) 477-2744.......

    ВідповістиВидалити